Гонтарівська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів
Старосалтівської селищної ради Вовчанського району Харківської області
Протокол № 2
засідання педагогічної ради
від 05.02.2021 року
Присутніх – 14 чоловік: Мироненко Л.Г., Кубракова Ю.Г., Третяк Н.О., Шевченко О.В., Шульга В.В., Шульга В.М., Мироненко С.В., Науменко Т.М., Яропут В.М., Саєнко Н.П., Сіренко О.А., Токар Л.Ю., Пелих В.В., Паніна Н.М.
Голова пед.ради: Мироненко Л.Г.
Секретар: Кубракова Ю.Г.
Доповідачі: Мироненко Л.Г.
Кубракова Ю.Г.
Порядок денний:
1. Про виконання рішень попередніх засідань педагогічних рад (доповідач КубраковаЮ.Г.)
2. Про проведенняконкурсного відбору проектів підручників для учнів 4 класу (доповідач Мироненко Л.Г.)
Слухали:
По першому питанню Кубракова Ю.Г. повідомила, що рішення попередніх засідань педагогічних рад виконуються
Слухали:
Мироненко Л.Г., яка керуючись листом Міністерства освіти і науки України від 30.12.2020 № 1/9-716 «Щодо забезпечення виконання наказів МОН від 24 вересня 2020 року № 1184 (зі змінами) та від 24 вересня 2020 року № 1174 (зі змінами)», запропонувала ознайомити присутніх з результатами вибору підручників для учнів 4 класу, які можуть видаватися за кошти державного бюджету
Виступили:
Кубракова Ю.Г. повідомила про опрацювання відповідного листа Міністерства освіти і науки України та вивчення інструктивно-методичних матеріалів для здійснення вибору підручників для 4 класу за фрагментами електронних версій оригінал-макетів підручників з кожної назви.
Шульга В.М. повідомила, що ознайомилась з підручниками для 4 класу за фрагментами електронних версій оригінал-макетів підручників з кожної назви на сайті Інституту модернізації змісту освіти https://lib.imzo.gov.ua/konkurs-pdruchnikv/konkurs-pdruchnikv-dlya-4-klasu/ та готові здійснити вибір.
Ухвалили:
Результати вибору електронних версій оригінал-макетів підручників для 4 класу закладів загальної середньої освіти, поданих на конкурсний відбір підручників (крім електронних) для здобувачів повної загальної середньої освіти і педагогічних працівників:
1. «Українська мова та читання» підручник для 4 класу закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах) (Частина 1 авт. Пономарьова К.І., Гайова Л.А.) (Частина 2 авт. Савченко О.Я., Красуцька І.В.) – кількість примірників для учнів – 9, для вчителя – 1.
2. «Математика» підручник для 4 класу закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах) (авт. Листопад Н.П.) – кількість примірників для учнів – 9, для вчителя – 1.
3. «Я досліджую світ» підручник для 4 класу закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах) (авт. Жаркова І.І., Мечник Л.А., Роговська Л.І.) – кількість примірників для учнів – 9, для вчителя – 1.
4. «Мистецтво» підручник інтегрованого курсу для 4 класу закладів загальної середньої освіти (авт. Калініченко О.В., Аристова Л.С.) – кількість примірників для учнів – 9, для вчителя – 1.
5. «Інформатика» підручник для 4 класу закладів загальної середньої освіти (авт. Коршунова О.В.) – кількість примірників для учнів – 9, для вчителя – 1.
6. «Німецька мова» підручник для 4 класу закладів загальної середньої освіти (з аудіосупроводом) (авт. Сотникова С.І., Гоголєва Г.В.) – кількість примірників для учнів – 9, для вчителя – 1.
Голова пед.ради Мироненко Л.Г.
Секретар Кубракова Ю.Г.
Гонтарівська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів
Старосалтівської селищної ради
Вовчанського району Харківської області
вул. Дмитрівська, 99, с.Гонтарівка, Вовчанський район, Харківська область, 62570, тел. (05741) 6-27-28
e-mail: shgontativka@ukr.net Код ЄДРПОУ 24329495
НА К А З
с.Гонтарівка
29 .05. 2020№ 3-у
Про зарахування учнів
до 1 класу
На виконання абзаців другого і третього частини 1 статті 13 Закону України «Про освіту», частини 7 статті 18 Закону України «Про загальну середню освіту», Порядку зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти, затвердженому наказом Міністерства освіти і науки України від 16.04.2018 №367, п. 2.5 Статуту Гонтарівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Старосалтівської селищної ради Вовчанського району Харківської області, на підставі заяв батьків учнів про зарахування дітей до Гонтарівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів, свідоцтв про народження, медичних карт (форма № 086-1/0)
НАКАЗУЮ:
1.Зарахувати до складу учнів 1-го класу з українською мовою навчання з 01.09.2020 року:
1. Опарій Миколу
2. Попсуліс Владислава
3. Ахметчанову Валерію
4. Алєксєєнко Володимира
5. Волох Анжелу
6. Кайнаш Максима
7. Курильченко Максима
2.Контроль за виконанням даного наказу покласти на заступника директора з навчально – виховної роботи Кубракову Ю.Г.
Директор школи Л.Г.Мироненко
Гонтарівська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів
Старосалтівської селищної ради Вовчанського району Харківської області
Протокол № 2
засідання педагогічної ради
від 10.03.2020 року
Присутніх – 13 чоловік: Мироненко Л.Г., Кубракова Ю.Г., Третяк Н.О., Шевченко О.В., Мироненко С.В., Шульга В.В., Шульга В.М., Науменко Т.М., Яропут В.М., Саєнко Н.П., Сіренко О.А., Токар Л.Ю., Пелих В.В.
Голова пед.ради: Мироненко Л.Г.
Секретар: Кубракова Ю.Г.
Доповідачі: Мироненко Л.Г.
Кубракова Ю.Г.
Порядок денний:
1. Про виконання рішень попередніх засідань педагогічних рад (доповідач КубраковаЮ.Г.)
2.Про проведенняконкурсного відбору проєктів підручників для учнів 7 класу (доповідач Мироненко Л.Г.)
Слухали:
По першому питанню Кубракова Ю.Г. повідомила, що рішення попередніх засідань педагогічних рад виконуються
Слухали:
Мироненко Л.Г. повідомила, що відповідно до листа Міністерства освіти і науки України від 22.01.2020 №1/9-39 «Про забезпечення виконання наказів Міністерства освіти і науки України від 07 листопада 2019 року №1409 (із змінами) та від 12 грудня 2019 року №1543» проводиться вибір підручників для 3 класу.
Виступили:
Кубракова Ю.Г. відмітила, що вчителі історії та інформатики Сіренко О.А. та Третяк Н.О. ознайомилися з результатами вибору підручників для учнів 7 класу на сайті https://imzo.gov.ua/
Третяк Н.О., вчитель інформатики, зазначила про ряд особливостей щодо вибору підручників для учнів 7 класу, де поряд з пріоритетним слід відмітити до 5 альтернативних джерел.
Сіренко О.А., вчитель історії, відмітила, що альтернативні підручники, з урахуванням пріоритету, надійдуть до закладу освіти у випадку, якщо основний чи інший альтернативний підручник не увійде до переліку підручників, що можуть друкуватися за кошти державного бюджету.
Ухвалили:
Результати вибору електронних версій оригінал-макетів підручників для 7 класу, поданих на конкурсний відбір проектів підручників для 7 класу закладів загальної середньої освіти:
1. «Всесвітня історія» підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти – авт. Щупак І.Я., Бурлака О.В., Піскарьова І.О. – кількість примірників для учнів – 10, для вчителя – 1.
2. «Інформатика» підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти – авт. Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І., Чернікова Л.А., Шакотько В.В. – кількість примірників для учнів – 10, для вчителя – 1.
3. «Історія України» підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти – авт. Власов В.С., Панарін О.Є., Топольницька Ю.А. – кількість примірників для учнів – 10, для вчителя – 1.
Голова пед.ради Мироненко Л.Г.
Секретар Кубракова Ю.Г.
=================================================================
Гонтарівська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів
Старосалтівської селищної ради Вовчанського району Харківської області
Протокол № 1
засідання педагогічної ради
від 02.03.2020 року
Присутніх – 13 чоловік: Мироненко Л.Г., Кубракова Ю.Г., Третяк Н.О., Шевченко О.В., Мироненко С.В., Шульга В.В., Шульга В.М., Науменко Т.М., Яропут В.М., Саєнко Н.П., Сіренко О.А., Токар Л.Ю., Пелих В.В.
Голова пед.ради: Мироненко Л.Г.
Секретар: Кубракова Ю.Г.
Доповідачі: Мироненко Л.Г.
Кубракова Ю.Г.
Порядок денний:
1. Про виконання рішень попередніх засідань педагогічних рад (доповідач КубраковаЮ.Г.)
2.Про проведенняконкурсного відбору проектів підручників для учнів 3 класу (доповідач Мироненко Л.Г.)
Слухали:
По першому питанню Кубракова Ю.Г. повідомила, що рішення попередніх засідань педагогічних рад виконуються
Слухали:
Мироненко Л.Г. повідомила, що відповідно до листа Міністерства освіти і науки України від 22.01.2020 №1/9-39 «Про забезпечення виконання наказів Міністерства освіти і науки України від 07 листопада 2019 року №1409 (із змінами) та від 12 грудня 2019 року №1543» заклади загальної середньої освіти проводять вибір підручників для 3 класу.
Виступили:
Кубракова Ю.Г. відмітила, що вона разом з вчителем 2 класу Шульгою В.М. відвідали вебінари щодо вибору закладами загальної середньої освіти проектів підручників для учнів 3 класу та оформлення результатів вибору.
Шульга В.М., вчитель 2 класу, зазначила про ряд особливостей щодо вибору підручників для учнів 3 класу, де поряд з пріоритетним слід відмітити до 5 альтернативних джерел. Альтернативні підручники, з урахуванням пріоритету, надійдуть до закладу освіти у випадку, якщо основний чи інший альтернативний підручник не увійде до переліку підручників, що можуть друкуватися за кошти державного бюджету.
Ухвалили:
Результати вибору електронних версій оригінал-макетів підручників для 3 класу, поданих на конкурсний відбір проектів підручників для 3 класу закладів загальної середньої освіти:
1. «Математика» підручник для 3 класу закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах) – авт. Будна Н.О., Беденко М.В. – кількість примірників для учнів – 9, для вчителя – 1.
2. «Мистецтво» підручник інтегрованого курсу для 3 класу закладів загальної середньої освіти – авт. Калініченко О.В., Аристова Л.С. – кількість примірників для учнів – 9, для вчителя – 1.
3. «Німецька мова» підручник для 3 класу закладів загальної середньої освіти (з аудіо супроводом) – авт. Сотникова С.І., Гоголєва Г.В. – кількість примірників для учнів – 9, для вчителя – 1.
4. «Українська мова та читання» підручник для 3 класу закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах) – частина 1 авт. Пономарьова К.І., Гайова Л.А., частина 2 авт. Савченко О.Я.– кількість примірників для учнів – 9, для вчителя – 1.
5. «Я досліджую світ» підручник для 3 класу закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах) – авт. Будна Н.О., Гладюк Т.В., Забродська С.Г., Шост Н.Б., Лисобей Л.В. – кількість примірників для учнів – 9, для вчителя – 1.
Голова пед.ради Мироненко Л.Г.
Секретар Кубракова Ю.Г.
У 2016 році в Україні було розпочато підготовку до проведення першого циклу масштабного загальнодержавного моніторингового дослідження якості початкової освіти «Стан сформованості читацької та математичної компетентностей випускників початкової школи». Заплановано, що наступні цикли будуть проходити через кожні два роки (у2020, 2022 та 2024 роках).
Важливість цього дослідження складно переоцінити, зважаючи на те, що саме ним, можна сказати, покладено початок формуванню в нашій країні цілісної системи моніторингу якості різних рівнів освіти, яка поступово охопить базову й повну загальну середню освіту, а далі й вищу. Необхідність формування цієї системи зумовлена кардинальними змінами, які відбуваються як на рівні загальної середньої освіти у зв’язку з втіленням у життя Концепції «Нової української школи», так і на рівні вищої освіти, де теж відбуваються трансформаційні процеси, пов’язані з реалізацією на практиці положень нових законів «Про освіту» та «Про вищу освіту».
Підготовкою моніторингового дослідження займалися кілька установ, а саме Український центр оцінювання якості освіти, Національна академія педагогічних науки України, Державна установа «Інститут освітньої аналітики», Благодійний фонд «Інститут розвитку освіти». Крім того, до проекту долучилися міжнародні експерти й десятки вітчизняних фахівців – науковців, методистів, викладачів, учителів із цілої низки провідних закладів загальної середньої та вищої освіти. Ці фахівці ввійшли до складу робочої групи з розроблення концепції, програмних документів й підготовки тестових матеріалів для моніторингу.
У 2016-2017 роках робочою групою було підготовлено засадничі документи дослідження (концепцію, програму дослідження, специфікації тестів та анкет) та розроблено відповідно до них тестовий інструментарій, що був ретельно опрацьований експертами й пройшов пілотування на репрезентативних вибірках учнів 4-5 класів (майже 6000 учнів із понад 100закладів освіти) навесні та восени 2017року.
Завдяки цьому для основного етапу першого циклу моніторингового дослідження було підготовлено якісні, чітко калібровані тестові матеріали для виявлення читацької та математичної компетентностей випускників початкової школи, а також анкети для опитування учнів і вчителів, які навчають їх. Крім того, упродовж 2017 року було напрацьовано чітку технологію організації й проведення моніторингового дослідження (формування вибірки учасників, проведення операційних тестувань та анкетувань у закладах освіти, а також визначення результатів моніторингу).
На основі розроблених матеріалів із 15 квітня по 16 травня 2018 року в 366закладах загальної середньої освіти (у 486 четвертих класах) в усіх регіонах держави було проведено операційне тестування й анкетування, у якому взяли участь близько 10000 учнів.
Дані, отримані за підсумками дослідження, дадуть можливість визначити рівень сформованості читацької та математичної компетентностей у випускників початкової школи, які вчилися за старим Державним стандартом початкової освіти й старими навчальними програмами. Ця інформація в наступних циклах дослідження буде використана для порівняльного аналізу показників, визначення тенденцій і змін, що матимуть місце в результаті запровадження нещодавно затвердженого нового Державного стандарту та нових програм, прийнятих на його основі. Крім того, дані тестування будуть використані для з’ясування залежності результатів навчання в початковій школі від соціально-економічних факторів, інформація про які збиратиметься під час анкетування.
Як вивчати абетку за допомогою фігурок танграму
Танграм – стародавня китайська головоломка. Її створили понад 4 тисячі років тому, і відтоді вона користується неабиякою популярністю у світі.
Танграм складається всього з 7 елементів – пласких геометричних фігур (танів), які потрібно поєднати таким чином, щоб утворився певний силует. У такий спосіб можна скласти букви, числа, фігурки тварин чи архітектурних споруд та інше.
Приклади силуетів тварин, складених з танів танграму
Принцип головоломки з легкістю може збагнути кожен 6-річний учень. Головна умова – обов'язково використати всі 7 фігур, не можна ані залишати проміжки між ними, ані накладати тан на тан.
Вправа «Склади літеру»
Підготуйте для кожного учня:
- Набір танграму.
- Роздруківку із зображенням контуру літери, складеної з фігур танграму.
Ці контури бувають приблизно такими:
Аркушіз контурамивсіх літерукраїнської абетки дляскладання танграмів у версії Лілії Отрошко можна скачати зїї сайтутут(скачуєтьсяодин pdf-файл з багатьма сторінками).
Також ви можетесамі скласти інші версії танграм-літер, інакше розмістивши фігури; аджекожну літеру можна складати з танграму багатьма способами: як заманеться.Далі обведітьконтурисвоїхверсійлітер,проскануйтесторінки з ними,а потім роздруковуйте їх у потрібній кількості.
Принцип вправи:
Учні мають розмістити фігури танграму на аркуші з попередньо надрукованим контуром літери таким чином, аби фігуризаповнили контур літери.
Наприклад, так:
Вправа «Тварина, що починається на цю літеру»
Принцип вправи:
- Спершу пригадайте з учнями тварин, назви яких починаються на певну літеру.
- Далі за допомогою 7 танів танграму складіть разом схематичну фігуру обраної тварини.
Ось приклад для літери «Ж»:
Під час створення фігурок тварин з елементів танграму можна використовуватироздруківки-шаблони. Наприклад,заготовки від Тетяни Желуденко можна скачатиу бібліотеці методичних матеріалів Всеосвіти:тут. Неважко зробити і власні подібні заготовки.
Але можнай довіритисявласномутворчомумисленнюучнів та вчителя –і викладати тварин з танграму навмання, без заготовлених контурів.
Виграти коробку з наборамипластикових фігур танграмудля кожного учня класуможна, взявши участьудистанційнійолімпіаді «Всеосвiта Осінь – 2019»,де розігрується 50 таких коробок від іспанської компанії Miniland.
Окрім того, кожний учасник будь-якої олімпіади від«Всеосвіти»гарантовано безкоштовно отримуєелектроннуверсію 9 аркушів (під роздруківку) з9версіями танграму різних обрисів та 234-ма схемами складання фігур з них, розроблених«Всеосвітою»спеціально для вас!
Авторка: Анастасія Наливайко
Конкурс проектів підручників для 1-го класу
МОН України своїм наказом оголосило з 2-го квітня конкурсний відбір проектів підручників для 1 класу закладів загальної середньої освіти.
МОН України у Наказі№ 310від 02.04.2018 року затвердило умови та графік заходів щодо конкурсного відбору проектів, терміни роботи експертних комісій, подачу апеляційних заяв тощо.
Зокрема, в наказі прописані такі терміни:
- з 11.00 до 16.00 13 квітня 2018 року приймання, реєстрацію комплектів конкурсних матеріалів Комісією шифрування та дешифрування конкурсних матеріалів.
Подання для оприлюднення на офіційному веб-сайті Міністерства освіти і науки України та оприлюднення на веб-сайті Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти»:
- до 13 квітня 2018 року зразків оформлення експертних висновків;
- до 16 квітня 2018 року інформації про кількість поданих на Конкурс підручників з кожної назви;
- до 03 травня 2018 року експертних висновків та протоколів Конкурсних комісій на І етапі Конкурсу;
- до 04 травня 2018 року складу експертів для кожного підручника;
- до 14 травня 2018 року протоколу Апеляційної комісії на І етапі Конкурсу;
- до 25 травня 2018 року протоколів Конкурсних комісій на II етапі Конкурсу;
- до 29 травня 2018 року узагальнених результатів вибору проектів підручників за фрагментами електронних версій їхніх оригінал-макетів з кожної назви підручника, які надійшли від органів управління у сфері освіти;
- до 29 травня 2018 року складу Конкурсних комісій Конкурсу;
- до 06 червня 2018 року протоколу Апеляційної комісії на II етапі Конкурсу;
- до 07 червня 2018 року складу Апеляційної комісії Конкурсу;
До 17 квітня 2018 року розміщення в репозитарії навчальних матеріалів електронних версій підручників, поданих на Конкурс.
З 18 по 26 квітня 2018 року організацію здійснення науково-методичної, психолого-педагогічної, дизайнерської та антидискримінаційної експертиз електронних версій підручників експертами тощо.
Тренінги для учнів 1-го класу
Серед змін, що найбільше викликали ентузіазм батьків — з вимог до молодших школярів прибрали ненависний відлік клітинок «від краю», червону ручку, зниження оцінок за виправлення й оцінювання каліграфії.
Марк Шмураков, батько третьокласниці, підкреслює, що це значно полегшить життя як школярів, так і батьків:
«Дуже тішить, що скасують зниження оцінокза те, що відступив дві клітинки замість трьох — ці дрібненькі неприємні причіпки. Багато дітей закреслюють — аби тільки акуратно закреслювали».Крім цього, відтепер першокласникам можна буде писати олівцем, скасовано домашні завдання на вихідні та свята. У початкових класах більше не будуть оцінюватися такі предмети, як «Інформатика», музичне та образотворче мистецтво, інтегровані курси «Мистецтво», «Основи здоров'я», фізична культура, «Я у світі» та «Трудове навчання», а оцінки безпосередньо перестануть бути предметом обговорень і різних рейтингів.
Прибрали багатьох невідомих і невидатних літераторів, замінивши їх на сучасних і цікавих; прибрали повторювані теми з таких предметів, як природознавство, я і світ, та основи здоров'я. Переглянуто й лексику — з метою зробити її якомога легковживаноюдля дітей, прибрали слова на кшталт «бетон і фанера» та додали, наприклад, «ноутбук і милосердя». Важливим нововведенням стануть так звані інтегровані уроки, коли в рамках одного уроку вивчаються різні предмети,наприклад, англійська й малювання, рідна мова і природознавство.
«НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА»
Це має бути школа для життя у ХХІ столітті. Ви бачите, як змінюються технології, як розвивається суспільство, зараз ми не можемо точно знати, що потрібно буде, і з якими викликами зустрінуться діти, які зараз навчаються у школі. Тому ми хочемо перейти від школи, яка напихає дітей знаннями, які дуже швидко застарівають, до школи компетентностей (поінформованість, обізнаність. Сompetentia – у перекладі з латинської означає коло питань, у яких людина добре обізнана, має знання та досвід – ред.)
Це не тільки знання, це вміння їх використовувати для власних індивідуальних і професійних завдань. А ще — це ставлення і цінності, а також вміння з позиції тих цінностей критично переосмислити інформацію, вал якої зараз падає на дітей, і ми не можемо захистити їх під якийсь ковпак від цієї інформації.
Діти повинні вміти її критично осмислити з точки зору як це відіб’ється на їхньому житті, на їхньому здоров’ї.
Щоб здобути таку школу, потрібно перепідготувати вчителів, запропонувати новий стандарт і зміст освіти, підготувати мережу наших навчальних закладів. І така школа з 12-ти річним навчанням розпочнеться у 2018 — 2019 роках.
Є питання, що робити дітям, які сьогодні навчаються у школі? Адже їм теж треба мінятися. Саме тому ми минулого року переглянули програми для навчання у початковій школі, оновили їх, крім цього, ми видали хрестоматію для вивчення для 1 — 4 класів, але це була хрестоматія з новими текстами сучасних дитячих українських письменників.
Засідання ШМО початкових класів,присвячене змінам ,які відбудуться в першачків з 1 вересня 2018 року
УМОТИВОВАНИЙ ВЧИТЕЛЬ
За словами міністерки освіти, вчителям дадуть можливість вибору інституцій для підвищення кваліфікації.
«В концепції нової української школи має бути і новий вчитель. Тепер вони матимуть можливість піти в іншу організацію, яка пропонує тренінг про інклюзивну освіту, чи сучасні методики викладання, а не тільки в інститут післядипломної освіти»,— каже Лілія Гриневич.
Міністерка зауважила, що до 2018 — 2019 навчального року треба перепідготувати 25 тис. вчителів по всій Україні.
У свою чергу експертка аналітичного центру Cedos Ірина Когут пояснює:
«Закон «Про освіту» у другому читанні гарантує вчителям вибір курсів підвищення кваліфікації. Проте зараз в Україні відсутні такі установи, де можна таку послугу отримати. І не зрозуміло, яким чином буде фінансуватися цей процес, хто буде акредитувати подібні курси чи заклади».
На думку експертки, питання навіть не в тому, як перепідготувати вчителів, а чи готові вони до принципів партнерства у педагогіці, до співпраці із батьками, громадою та учнями.
«Ми маємо дуже тривалий в часі негативний відбір в професію: через низькі зарплати та низькій соціальний статус, непрестижність професії, неякісну педагогічну освіту. Одна з сутнісних проблем українських педагогів — їхня вузька спрямованість. Вчителю української мови та літератури важко перекваліфікуватися у вчителя навіть зарубіжної літератури. Сучасні підходи до освіти передбачають міжпредметні зв'язки»,— зазначає Ірина Когут.
НАВЧАННЯ ЗБІЛЬШИТЬСЯ ДО 12 РОКІВ
Шкільна освіта матиме 3 рівні: початкові класи — з 1 по 4, базова середня школа — 5-9 клас та профільна середня школа, яка передбачає навчання в ліцеї або закладах професійної освіти — 10-12 клас.
Такий термін навчання пояснюється тим, що в усіх європейських країнах мінімальна тривалість здобуття повної загальної середньої освіти становить від 12 до 14 років. Саме за цей час дитина зможе засвоїти усі необхідні знання та визначитися щодо майбутньої професії.
Тим не менш в Міносвіти кажуть, трирічна старша профільна школа може бути запроваджена тільки тоді, коли буде в країні відповідна мережа закладів та кошти на 12 років навчання.
Коментарi