Завдання 1. ЯК ВИ ЧИСТИТЕ ЗУБИ

Чи стають ваші зуби чистішими від того, що ви чистите їх усе довше йретельніше?

Британські дослідники стверджують, що ні. Зазнавши на практиці безліч різних способів чищення зубів, вони, урешті-решт, з’ясували, що найкращий результат дає двохвилинна чистка звичайною щіткою без зайвих зусиль. Якщо сильно налягати на щітку, можна пошкодити емаль і ясна, так і не звільнивши зуби від залишків їжі та зубного нальоту.


Бенте Хансен, фахівець із чищення зубів, пояснює, що розумно тримати зубну щітку так, як ви тримаєте олівець. «Почніть в одному кутку і пройдіться щіткою по всьому ряду зубів, – радить вона. – Не забудьте почистити і свій язик! На ньому може знаходитися безліч бактерій, що викликають неприємний запах із рота».

«Як ви чистите зуби» – це стаття з норвезького журналу.

Використовуйте текст, наведений вище, щоб дати відповіді на такі запитання:

Запитання 1. Про що стаття, яка наведена вище?

А. Як найкраще чистити зуби?

В. Якою щіткою найкраще користуватися?

С. Як важливо мати хороші зуби?

D. Як чистять зуби різні люди?

Запитання 2. Що рекомендують британські дослідники?

А. Чистити зуби якомога частіше.

В. Не намагатися чистити язик.

С. Не чистити зуби із зайвим зусиллям.

D. Чистити язик частіше, ніж зуби.

Запитання 3. Навіщо потрібно чистити язик, як радить Бенте Хансен?

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Запитання 4. Чому в тексті згадується олівець?

А. Щоб було зрозуміло, як тримати зубну щітку.

В. Тому що починати треба в одному кутку і щіткою, і олівцем.

С. Щоб показати, що чистити зуби можна різними способами.

D. Тому що до чищення зубів треба ставитися так само серйозно, як до письма.

/Files/images/IMAG0199.jpg

ЯБЛУНІ Фермер на садовій ділянці висаджує яблуні, використовуючи квадратну схему розміщення дерев, як показано на рисунку. Для захисту яблунь від вітру він саджає по краях ділянки хвойні дерева. Нижче зображено схеми посадки яблунь і хвойних дерев для декількох значень n, де n – кількість рядів висаджених яблунь.

n = 1 n = 2 n = 3 n = 4

ххх

Цю послідовність можна продовжити для будь-якого числа n. n = 1 n = 2 n = 3 n = 4 хвойне дерево яблуня Завдання 1. Заповніть таблицю: N Кількість яблунь Кількість хвойних дерев 1 1 8 2 4 3 4 5 Завдання 2. Є дві формули, які Ви можете використати для обчислення кількості висаджених яблунь і кількості хвойних дерев в описаній вище ситуації: Кількість яблунь . Кількість хвойних дерев , де n – кількість рядів висаджених яблунь. Для якого значення n кількість яблунь дорівнюватиме кількості висаджених навколо них хвойних дерев? Запишіть розв'яза

ПЛОЩА КОНТИНЕНТУ Нижче зображена карта Антарктиди. Завдання 1. Карта Антарктиди Зважаючи на масштаб цієї карти, визначте приблизну площу Антарктиди. Поясніть, у який спосіб Ви знайшли площу континенту, і наведіть свої обчислення. (Для отримання відповіді можете виконувати на карті потрібні Вам креслення.) АНТАРКТИДА Г

ПОДАРУНОК 1 Скільки днів вона просиділа ось так, спостерігаючи, як холодна бура вода повільно приховувала стрімкий берег річки? Погано пам'ятала, коли почався цей дощ, який прийшов з півдня в їх болотисті місця і тепер стукав по стінах її будинку. Вода почала повільно підніматися, зупинилася на якусь мить, і річка потекла назад. 5 Поступово вода заповнила всі канави, рови, затопила низькі місця. Уночі, поки вона спала, річка поглинула дорогу і відрізала її від світу. Течією унесло човен, і тепер жінка залишилася в повній самотності в будинку, схожому на уламки, викинуті потоком на берег. Вода вже дійшла до смолених паль фундаменту і все продовжувала прибувати. 10 Наскільки вона бачила, гирло річки перетворилося на море, що його заливають струмені дощу, а сама річка загубилася в його просторах. Її будинок колись був побудований так, щоб можна було перечекати подібну повінь, якщо вона коли-небудь станеться, але тепер він був занадто старим. Швидше за все частина дощок унизу прогнила. Ланцюг, яким був прив'язаний її будинок до величезного дуба, можливо, порветься, і будинок попливе за течією, туди ж, куди поплив і її човен. 16 Ніхто не прийде на допомогу. Вона може кричати, але це марно, її не почують. Усюди на річці люди намагалися врятувати хоча б дещо з того, що можна врятувати, і рятувалися самі. Чийсь будинок пропливав мимо так тихо, що здалося, ніби вона присутня на похоронах. Вона буцімто впізнала, чий це був будинок, хоча його було погано видно. Мабуть, хазяям удалося перебратися в безпечне місце. Пізніше, коли дощ і темрява посилилися, вона почула рев пантери у верхів'ї річки. 22 Тепер будинок здавався живою істотою, тремтячою від холоду. Їй удалося впіймати лампу, коли та падала зі столу біля ліжка, і вона міцно затиснути її між ногами. Зі скрипами і стогонами будинок з'їхав з глини і поплив, розгойдуючись, як поплавець, обертаючись і підкоряючись течії річки. Вона вхопилася за край ліжка. 26 Розгойдуючись з одного боку в інший, будинок відплив, наскільки йому дозволив ланцюг. Пролунав удар, почувся тужливий скрип балок, і запала тиша. Повільно будинок поплив назад повз місце, де завжди стояв. У неї захопило дух, вона довго сиділа нерухомо, відчуваючи, як будинок розгойдується з одного боку в інший. Темрява опустилася крізь пелену дощу, і вона заснула, тримаючись за ліжко і поклавши голову на руки. 32 Уночі її розбудив чийсь крик, він був такий тужливий, що вона опинилася на ногах раніше, ніж прокинулася. У темряві вона спіткнулася об ліжко. Крик доносився з річки. Вона чула, як щось велике рухається, видаючи жахливі зі стогоном звуки. Це міг бути інший будинок. Потім щось ударилося об її будинок і сковзнуло по всій його довжині. 37 Це було дерево. Вона почула, як воно пропливало повз, і залишилися тільки звуки дощу і шум річки. Згорнувшись калачиком, вона вже майже заснула, коли раптом пролунав інший крик. Так близько, немов у її кімнаті. Вдивляючись у темряву, вона рукою намацала на ліжку холодне дуло рушниці й поклала її на коліна. «Хто там?» - закричала вона. 42 У відповідь ще раз пролунав крик, цього разу менш пронизливий, але втомлений. Щось було на ґанку, вона чула, як воно рухалося там. Мостини скрипіли, і вона змогла почути, як падали якісь предмети. Потім вона почула, як хтось дряпає стіну, неначе намагається проникнути всередину. Тепер вона знала, хто це був. Велика кішка, що сплигнула з дерева, яке пропливало повз. Її як подарунок принесло течію. 47 Мимоволі вона провела рукою по горлу, що стискалося від жаху. Рушниця лежала у неї на колінах. Вона ніколи в житті не бачила пантер. Їй розповідали про них, і здалека вона чула їх сумуючі крики. Кішка знову скребла по стіні, стукала по вікну поряд з дверима. Поки зможе захистити вікно й утримати кішку за стіною, вона буде в безпеці. Зовні тварина перестала скребти кігтями по іржавій сітці. Час від часу вона скиглила і гарчала. 53 58 62 66 Коли світло проникло нарешті крізь дощ, вона все ще сиділа на ліжку, змерзла і нерухома. Її руки, звиклі гребти, нили, судорожно стискаючи рушницю. Вона не дозволяла собі рухатися, боячись, що будь-який звук може спровокувати кішку. Застигнувши на ліжку, вона розгойдувалася разом з будинком. А дощ все падав і падав, і, здавалося, що він ніколи не скінчиться. Крізь сірий світанок вона нарешті змогла побачити рябу від дощу воду і вдалині неясні контури верхівок затонулих дерев. Кішка не рухалася. Можливо, тварина пішла. Відклавши рушницю, вона зісковзнула з ліжка і беззвучно підійшла до вікна. Кішка все ще була там. Вона лежала на краю ґанку і дивилася на дуб, до якого був прив'язаний будинок, ніби оцінюючи можливість перестрибнути на нього. Пантера не здалася їй такою вже страшною, коли вона побачила її. Шерсть злипнулася, від голоду боки провалилися і стирчали, пантера била хвостом з одного боку в інший. Буде легко зараз застрелити кішку. Вона стала рухатися назад, щоб узяти рушницю, коли пантера обернулася. Без жодного попередження або руху м'язів, не припадаючи до землі, пантера стрибнула на вікно, розбивши скло. Жінка впала на спину, закричала і схопила рушницю, а потім вистрілила у вікно. Вона вже не могла бачити пантеру, але відчувала, що схибила. Тварина почала рухатися. Тепер жінка могла бачити її голову і спину, коли проходила повз вікно. 71 76 80 84 Тремтячи, вона повернулася до ліжка і лягла. Заспокійливий шум річки і дощу, усюди проникаючий холод змусили її забути про мету. Вона спостерігала за вікном і тримала рушницю напоготові. Почекавши трохи, вона підійшла подивитися. Пантера заснула, її голова лежала на лапах, як у звичайної домашньої кішки. Уперше з тих пір, як почався дощ, їй захотілося плакати, пожаліти себе, людей, все, що постраждало від повені. Зісковзнувши вниз з ліжка, вона накинула на плечі плед. Їй слід було б вибратися звідси, поки вона ще могла, коли ще існували дороги й поки не віднесло її човен. Розгойдуючись разом з будинком, вона відчула сильний біль у шлунку, який нагадав їй, що давно не їла. Вона не могла згадати, коли їла. Як і пантера, вона була дуже голодною. Пробравшись у кухню, вона розвела вогонь з декількох полін, що залишилися. Якщо паводок триватиме, їй доведеться пустити на розпалювання стілець або, можливо, навіть стіл. Узявши залишки копченого окосту, що висів на гаку, вона відрізала товсті шматки коричнево-червоного м'яса і поклала їх на сковорідку. Запах смаженого м'яса викликав у неї запаморочення. Ще залишилася стара печеня з того дня, коли готувала востаннє, також вона могла приготувати собі каву, адже води навколо вистачало. 87 Під час приготування їжі вона майже забула про пантеру, поки та тужливо не завила. Кішка теж була голодна. «Дай мені поїсти, - сказала вона, звертаючись до тварини. - Потім я потурбуюся про тебе». І розсміялася. Коли вона вішала залишки окосту назад на крюк, пантера так заричала, що руки її затремтіли. 91 95 99 Поївши, вона повернулася до ліжка і взяла рушницю. Вода підняла будинок так високо, що він вже не бився об кручу, коли річка розгойдувала його. Їжа зігріла її. Можна було б позбавитися від кішки, поки ще видно. Вона повільно підповзла до вікна. Тварина все ще була там. Нявкаючи, вона знову почала рухатися по ґанку. Жінка дивилася на неї деякий час, не відчуваючи ніякого страху. Потім, не усвідомлюючи того, що робить, вона відклала вбік рушницю і, обійшовши ліжко, попрямувала до кухні. Позаду неї рухалася неспокійна пантера. Вона взяла все, що залишилося від окосту, і, повернувшись назад до вікна, кинула його крізь розбите скло. По іншу сторону вікна вона почула голодний рев, і щось, схоже на подив, передалося їй від пантери. Приголомшена зробленим, вона повернулася до ліжка. Чула, як пантера рве м'ясо. Будинок продовжував розгойдуватися. 102 Коли вона прокинулася, то відразу ж зрозуміла, що все змінилося. Дощ 106 закінчився. По рухах будинку вона зрозуміла, що він уже не розгойдується на воді. Відкривши двері, вона побачила крізь розірвану сітку зовсім інший світ. Будинок стояв на своєму колишньому місці на кручі. Внизу вирувала вода, але вона вже не покривала землю між дубом і будинком. Пантера пішла. Стрибнувши з ґанку на дуб, вона залишила на багнистій землі нечіткі сліди, які вже починали зникати. На ґанку валялася обгризена до білизни кістка, що залишилася від окосту. Використайте зміст розповіді «Подарунок» для відповіді на питання, подані нижче. (Зверніть увагу на цифри зліва від тексту. Вони позначають номери рядків і допоможуть Вам знайти ту частину тексту, про яку говориться в завданні). Завдання 1: ПОДАРУНОК Якою є ситуація, у якій знаходилася жінка на початку розповіді? A Вона не їла декілька днів і занадто ослабла, щоб покинути будинок. B Вона захищала себе від дикої тварини. C Її будинок з усіх боків був оточений водою через повінь. D Річка розлилася й понесла її будинок. Завдання 2: ПОДАРУНОК Коли жінка говорить "Потім я потурбуюся про тебе" (рядки 88 - 89), вона A упевнена, що кішка не торкнеться її. B намагається налякати кішку. C збирається застрелити кішку. D збирається нагодувати кішку. Завдання 3: ПОДАРУНОК Чи є, на Вашу думку, останнє речення тексту «Подарунок» доречною для нього кінцівкою? Обґрунтуйте відповідь, висловивши своє розуміння того, який стосунок має останнє речення до змісту тексту в цілому. …………………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………… Завдання 4: ПОДАРУНОК “Зі скрипом й стогонами будинок з'їхав" (рядки 24 - 25). Що сталося з будинком у цій частині історії? A Він розвалився. B Він поплив. C Він урізався в дуб. D Він занурився у воду й ліг на дно річки. Завдання 5: ПОДАРУНОК Ось деякі приклади того, як автор описує пантеру на початку історії: "Уночі її розбудив чийсь крик, він був такий тужливий…" (рядок 32). “У відповідь ще раз пролунав крик, цього разу менш пронизливий, але втомлений" (рядки 42-43). “… Здалека вона чула її (пантери) сумуючі крики" (рядок 49). Чому автор обирає саме такі описи для зображення пантери? Поясніть це, спираючись на події, що описуються в основному тексті оповіді. …………………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………… Завдання 6: ПОДАРУНОК Ґрунтуючись на змісті розповіді, поясніть, чому жінка нагодувала пантеру. ………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………… Завдання 7: ПОДАРУНОК Прочитайте репліки діалогу між двома людьми, які прочитали розповідь «Подарунок»: Наведіть факти з розповіді, які могли б підтвердити точку зору учасників розмови. Перший учасник розмови................................................................................................. ……………………………………………………………………………………………. Другий учасник розмови................................................................................................. ……………………………………………………………………………………………

/Files/images/7192.gif

Популярні запитання


Що означає скорочення PISA?

Program for International Student Assessment (Програма міжнародного оцінювання учнів).


Хто і коли започаткував програму?

Програму було започатковано в 1997 році Організацією з економічного співробітництва та розвитку (OECР).


Яка основна мета програми?

Метою програми є визначення тенденцій у результатах освітніх програм різних країн; чинників, що впливають на рівень навчальних досягнень учнів у світі.


Чи можна точно визначити місце, яке країна посіла у загальному рейтингу?

Ні. Кожна країна посідає місце в рейтингових списках за результатами програми в окремих когнітивних галузях (читання, математика, природничі науки). Оскільки ж у програмі беруть участь не всі підлітки країни, а лише їх часткова вибірка, то за результатами програми не можна достеменно визначити місце країни в рейтингу.


Що таке «провідна галузь дослідження»?

У кожному циклі дослідження обирається провідна галузь (математика, читання або природничі науки). Це дозволяє детальніше вивчити питання про навчальні досягнення учнів у певній галузі. У циклі 2018 року провідною галуззю дослідження є читання.


Чи усі країни, які заплатили за участь у дослідженні, а також провели тестування й опитування, потрапляють у міжнародну базу даних за його результатами?

Ні. Якщо в безпосередньому тестуванні візьме участь кількість учнів, менша за визначену кількість, що увійшла до вибірки тестування, або буде виявлено фальсифікації даних, а також інші порушення вимог тестування, результати країни не будуть внесені до міжнародної бази даних.


Хто відповідає за проведення і підготовку дослідження?

За проведення і підготовку дослідження відповідають країни-учасниці, а також консорціум з питань дослідження й міжнародні партнери (установи, які працюють у дослідженні за контрактом).


Чому PISA – унікальне дослідження?

PISA – програма всесвітнього масштабу. На сьогодні понад 70 країн беруть участь в обстеженні.

Програма проводиться кожні три роки, щоб можна було відстежити прогрес у досягненні навчальних результатів.

PISA є єдиним міжнародним обстеженням освіти для оцінки знань і умінь 15-річних підлітків.

PISA унікальна з огляду на те, як досліджуються питання про «навчальні досягнення». У програмі передбачається вивчення сформованості учнівських компетентностей, дослідження не зосереджується на програмовому матеріалі.

PISA аналізує сформованість здатності учнів застосовувати знання й уміння в ключових предметних областях, а також аналізувати, міркувати.

У програмі також передбачається вивчення мотивів навчання.

Звіти програми дозволяють приймати політичні рішення в галузі освіти, вивчати досвід передових шкіл, визначати те, наскільки школи здатні підготувати підлітків до життя в суспільстві.


Чому вибірку учасників становлять особи, починаючи з 15-річного віку?

15 років (у більшості країн світу) – є віком, близьким до віку завершення обов’язкового циклу навчання в школі.


Як визначається вибірка учасників тестування?

У тестуванні можуть брати участь підлітки, вік яких становить від 15 років та трьох місяців до 16 років та двох місяців.

Оскільки пілотне дослідження в Україні буде проводитися у травні 2017 року, то брати участь у тестуванні й опитуванні зможуть особи, які народилися в 2001 році. В основному ж дослідженні (квітень-травень 2018 року) візьмуть участь особи, які народилися у 2002 році.


Хто платить за дослідження?

Дослідження проводиться за рахунок членських внесків країн-учасниць. Вони беруть на себе всі витрати на його проведення.


Як обираються школи для дослідження?

Країна подає списки усіх навчальних закладів, у яких можуть навчатися 15-річні підлітки, указуючи їхні характеристики (регіон, мова навчання, тип школи тощо). Після цього партнер програми, Westat, обирає школи таким чином, щоб вибірка була репрезентативною – повною мірою представляла всі типи навчальних закладів країни.


Чи є репрезентативною вибірка учасників дослідження?

Так, PISA застосовує жорсткі технічні стандарти для формування вибірки шкіл і учнів у цих школах. Процедури формування вибірки стандартизовані, вони складаються з декількох етапів, на кожному з яких здійснюється контроль якості його реалізації.


Чи передбачені програмою варіативні способи тестування?

Існують паперовий або комп’ютерний варіанти тестування.


У якому варіанті тестування братиме участь Україна?

У циклі 2018 року Україна братиме участь у паперовому варіанті тестування.


Навіщо в програмі дослідження передбаченоанкетування?

Інформація, зібрана із цих анкет, допомагає країнам вивчити зв’язок між тим, як учні виконують тестові завдання, і тими чинниками, які на це впливають, як-от: особливостями навчального середовища, соціально-економічними умовами життя сім’ї учня, ставленням підлітків до навчання тощо.


У яких з когнітивних галузей дослідження буде брати участь Україна?

Країнам з паперовим варіантом тестування пропонуються завдання з читання, математики та природничих наук.

В Україні будуть використані опитувальники для учнів, а також для адміністраторів шкіл.


Якими є формати тестових завдань?

Учасникам тестування пропонуватимуться завдання з вибором однієї правильної відповіді, а також завдання з наданням короткої або розгорнутої відповіді.


Хто розробляє тестові завдання для програми?

До розробки тестових завдань можуть долучитися всі країни. У циклі 2018 року у підготовці тестових завдань брали участь понад 40 країн.


Чи можна ознайомитися із завданнями PISA поточного року?

Ні. Завдання поточного року є секретними. Проте на сайті програми (https://www.oecd.org/pisa/pisaproducts/pisa-test-questions.htm) можна ознайомитися із окремими тестовими завданнями попередніх років.


Чи отримують учасники тестові бали?

Учасники не отримують тестові бали, натомість їхні тестові бали шкалюються і розміщуються на шкалі 200 – 800 із середнім відхиленням 500 і середньоквадратичним – 100.

Учасники з більшості країн набирають певну кількість балів в інтервалі від 400 до 600.


Як шкалюються результати дослідження?

Результати шкалюються за допомогою модифікованого варіанта моделі Раша (теорія IRT).


Чи може хтось дізнатися, як окремий учасник виконував тест або відповідав на запитання анкетування?

Ні. Результати тестування та анкетувань окремих учасників є конфіденційними. Вони подаються лише в узагальненому вигляді.


Чи виконують учні по всій країні ті ж самі завдання?

Ні. Існує 13 версій буклетів. Кожна версія становить окремий набір (кластер) завдань.


Чи будуть надані українським учням буклети мовами національних меншин, як це відбувається під час ЗНО?

Ні. Згідно з вимогами програми переклад завдань та опитувальників мовами національних меншин відбувається (або: є обов’язковий) лише тоді, коли відсоток учнів, які навчаються мовами національних меншин, становить більше 5%. В Україні лише кількість представників російськомовної меншини перевищує визначений показник.


Чому важливо чесно відповідати на запитання під час анкетувань?

Для того щоб отримати об’єктивну інформацію про чинники, які впливають на якість навчальної підготовки учнів, учасники програми мають давати чесні відповіді на запитання. Якщо учні нечесно відповідають на запитання, наприклад, пишуть, що сім’я має декілька машин, хоча насправді це не так, вони фальсифікують результати, і це призводить до помилкових суджень та оцінок експертів, відповідно й до невиправданих рішень щодо удосконалення освітнього процесу в країні.


Скільки коштує участь удослідженні для країни?

Вартість дослідження містить дві складові – плату за участь у дослідженні, а також внутрішні витрати на проведення дослідження у країні. За участь в циклі поточного року Україна заплатить48385Євро. Внутрішніми для України є витрати на підготовку до дослідження, друк матеріалів, адміністрування програми тощо.

/Files/images/42.gif

Загальна інформація

Проект PISA поводиться кожні три роки, починаючи з 2000 року. У тестуванні беруть участь 15-річні учні, які навчаються не нижче, ніж у сьомому класі. Саме такий вік учасників тестування був обраний з огляду на те, що в більшості країн-учасниць саме в цьому віці учні закінчують основну школу, і вимоги до учнів у цих країнах не надто відрізняються.

Дослідження має на меті визначити, наскільки учень зможе використовувати знання і уміння, отримані в школі, за можливих життєвих труднощів і викликів, протистояти яким ці знання й уміння зможуть допомогти. Отже, PISA має на меті визначити, наскільки в учнів розвинена здатність:

– до читання, розуміння й інтерпретації різноманітних текстів, з якими вони матимуть справу в повсякденному житті;
– до використання знань і умінь з математики у подоланні різноманітних життєвих викликів і проблем, пов’язаних із математикою;
– до використання знань і умінь з природничих наук для розв’язання різноманітних життєвих проблем, пов’язаних із певними науковими ситуаціями.
Варто зазначити, що дослідження зосереджується не на знанні програмного матеріалу, а на усвідомленні загальних принципів та ідей наукової теорії, здатності до використання отриманих у школі знань і умінь у реальних життєвих ситуаціях.

PISA також досліджує різноманітні аспекти життя учнів, які беруть участь у Програмі. Зібрані за допомогою опитування учнів дані допомагають аналітикам інтерпретувати результати Програми: простежити зв’язок між тим, як учні виконують завдання PISA, і різноманітними умовами їхнього життя і навчання. Ідеться про такі чинники, як міграційні процеси, гендерна політика, соціально-економічний стан, піклування і підтримка з боку батьків, навчання в ранньому дитинстві, мотивації до навчання, а також здатності регулювати свою власну навчальну поведінку, залучення до читання, інтерес до математики або задоволення від науки, повага до інших.

Крім того, PISA збирає інформацію про школи, у яких навчаються учні, залучені до тестування. Опитування адміністрацій шкіл та інших джерел, причетних до управління освітою, надають інформацію для аналізу отриманих учнями результатів в контексті рівня і якості викладання, навчання та організації шкіл, а саме про такі чинники, як, наприклад: кваліфікація вчителів, ефективно організовані навчальні плани, практики викладання, час на навчання та навчальні можливості як всередині школи, так і поза її межами, контроль якості шкільних процесів, їх моніторинг, лідерство та шкільне управління, залучення батьків до участі в шкільному житті, мікроклімат у школі, загальні цінності, очікування високих досягнень, взаємодія та взаємна підтримка, показники рівня відсіву в школах тощо.

Ця інформація необхідна для того, щоб провести детальне вивчення чинників, які зумовлюють відмінності в читацькій, математичній і природничій грамотності учнів 15-ти років як у межах країни, так і порівняно з іншими країнами.

У дослідженні 2018 року братиме участь близько 80 країн світу, серед яких буде й Україна. Основною предметною галуззю цього циклу стане читання.

Для країн-учасниць можливі дві форми участі – комп’ютерна і паперова. Україна братиме участь у паперовій версії, тому всі варіанти тестових буклетів та опитувальників будуть заповнюватися учнями вручну.

/Files/images/3962601-book-with-quill-pen-and-scroll-woodcut.jpg

У 2018 році Україна вперше долучиться до Програми міжнародного оцінювання учнів – PISA.Програма має на меті порівняти освітні системи близько 80 країн світу через вимірювання компетентностей учнів із читання, математики та природничих дисциплін, прямо не пов’язаних з оволодінням шкільними програмами. Крім того, велика увага у дослідженні PISA приділяється вивченню факторів, що впливають на успішне навчання учнів.Дослідження PISA проводиться кожні три роки, починаючи з 2000 року, шляхом тестування навичок і знань 15-річних учнів. Вважається, що в більшості країн саме в цьому віці учні закінчують основну школу, і постають перед вибором професії і загалом майбутнього життєвого шляху. Однак PISA не перевіряє рівня навчальних досягнень учнів, натомість оцінює наскільки учень зможе використовувати знання й уміння, отримані в школі, за можливих життєвих труднощів і викликів.Читацька грамотність визначається як здатність особи до широкого розуміння тексту, пошуку нової інформації, її відтворення та використання, інтерпретації змісту й формулювання власних умовиводів, осмислення й оцінювання змісту та форми тексту тощо.Математична грамотність – це здатність особи до визначення й усвідомлення ролі математики в сучасному світі, надання добре обґрунтованих суджень, уміння використовувати математику в особистих цілях і в суспільному житті.Природничо-наукова грамотність передбачає уміння пояснювати наукові явища, робити обґрунтовані висновки про них, усвідомлювати вплив науки і технологій на зміну матеріального, інтелектуального й культурного середовищ.Крім оцінки предметних компетентностей, метою PISA також є визначення чинників, що впливають на рівень навчальних досягнень учнів у світі. Саме тому учасники Програми заповнюють анкету, що досліджує різноманітні аспекти їхнього життя. Ідеться про такі чинники, як міграційні процеси, гендерна політика, соціально-економічний стан, піклування і підтримка з боку батьків, навчання в ранньому дитинстві, мотивації до навчання, а також здатності регулювати свою власну навчальну поведінку, залучення до читання, інтерес до математики або задоволення від науки, повага до інших.Також відповідні анкети заповнюють і адміністрації закладів, у яких навчаються учні, залучені до тестування. Мета такого анкетування – дослідити вплив на результати тестування учнів таких чинників як кваліфікація вчителів, навчальні плани, методики викладання, час на навчання та навчальні можливості як всередині школи, так і поза її межами, контроль якості шкільних процесів, лідерство та шкільне управління, залучення батьків до участі в шкільному житті, мікроклімат у школі, загальні цінності, очікування високих досягнень, взаємодія та взаємна підтримка тощо.Дослідження PISA здійснюється в три етапи (підготовчий, пілотний, основний). Під час підготовчого етапу відбувається переклад та адаптація тестових матеріалів, а також анкет для опитування учнів та адміністрацій навчальних закладів. Пілотний передбачає апробацію завдань та інструментарію дослідження до контексту країн-учасниць. В основний період проводиться тестування, підготовка міжнародного та національного звітів.Участь України в дослідженні PISA має кілька важливих аспектів. Зокрема, отримання об’єктивної інформації про готовність молодих громадян до повноцінного життя в сучасному суспільстві відповідно до міжнародних стандартів; розуміння чинників, які впливають на ефективність освіти в країні; можливість приймати рішення та формувати національну освітню політику на основі реальних даних про стан вітчизняної системи освіти. Крім того, завдання PISA та методологія оцінювання їхнього виконання слугуватимуть практичним орієнтиром для освітян у становленні компетентнісної парадигми освіти в Україні.В Україні відповідальність за організацію та проведення дослідження PISA покладено на Український центр оцінювання якості освіти. Національним координатором проекту є Тетяна Вакуленко, начальник відділу досліджень і аналітики Українського центру.Виконання завдань дослідження щодо створення вибірки учасників, а також підготовки національного звіту за результатами дослідження покладено на Інститут освітньої аналітики. До участі в проекті PISA–2018 на різних етапах його підготовки й проведення залучені фахівці Національної академії педагогічних наук України, аналітичного центру CEDOS, Інституту модернізації змісту освіти, інститутів післядипломної педагогічної освіти.Детальну інформацію про PISA – рамкові матеріали, зразки завдань попередніх циклів, новини про стан підготовки до проведення дослідження в Україні – розміщено на офіційному сайті Програми в Україні: pisa.testportal.gov.ua.(044) 486-09-62Телефон інформаційної підтримкиУкраїнського центру оцінювання якості освіти ПОСТАВИТИ ЗАПИТАННЯ

Кiлькiсть переглядiв: 243

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.

Гонтарівська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів

Протокол № 6

засідання педагогічної ради

від 08.06.2016 року

Присутніх – 16 чоловік: Мироненко Л.Г., Кубракова Ю.Г., Третяк Н.О., ШевченкоО.В., Мерінець К.О., Шульга В.М., Шульга В.В., Попсуліс К.В., ЯропутВ.М., СаєнкоН.П., Сіренко О.А., ТокарЛ.Ю., Пелих В.В., Дорош Я.М., Пєстова Я.О., Гендрюк О.В.

Голова пед.ради: Мироненко Л.Г.

Секретар: Кубракова Ю.Г.

Доповідачі: Мироненко Л.Г.

Форма проведення: збори

Порядок денний:

1.Про переведення учнів 9 класу до 10 класу (доповідач Мироненко Л.Г.)

Слухали:

Мироненко Л.Г., керуючись наказом Міністерства освіти і науки України від 14.07.2015 №762 «Про затвердження Порядку переведення учнів (вихованців) загальноосвітнього навчального закладу до наступного класу», запропонувала присутнім перевести випускників основної школи, що отримали свідоцтва про базову загальну середню освіту, до 10 класу Гонтарівської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів

Виступили:

Класний керівник 9 класу Гендрюк О.В., яка повідомила колегам про результати семестрового та річного оцінювання знань учнів та результати державної підсумкової атестації, на основі яких можна здійснити переведення учнів до наступного класу.

Вирішили:

Перевести учнів 9 класу до 10 класу:

  1. Гришка Максима Вікторовича
  2. Даниленка Олександра Сергійовича
  3. Коновалова Дмитра Костянтиновича
  4. Кривегу Дмитра Павловича
  5. Лялюка Ігоря Володимировича
  6. Приходька Івана Олександровича
  7. Скабіну Руслана Вадимовича

Голова пед.ради Л.Г.Мироненко

Секретар пед.ради Ю.Г.Кубракова

Гонтарівська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів

Протокол № 5

засідання педагогічної ради

від 27.05.2016 року

Присутніх – 16 чоловік: Мироненко Л.Г., Кубракова Ю.Г., Третяк Н.О., ШевченкоО.В., Мерінець К.О., Шульга В.М., Шульга В.В., Попсуліс К.В., ЯропутВ.М., СаєнкоН.П., Сіренко О.А., ТокарЛ.Ю., Пелих В.В., Дорош Я.М., Пєстова Я.О., Гендрюк О.В.

Голова пед.ради: Мироненко Л.Г.

Секретар: Кубракова Ю.Г.

Доповідачі: Мироненко Л.Г.

Форма проведення: збори

Порядок денний:

1.Про випуск зі школи учнів 11 класу (доповідач Мироненко Л.Г.)

2.Про переведення учнів 1 – 8 та 10 класів до наступних класів (доповідач МироненкоЛ.Г.)

Слухали:

Мироненко Л.Г., керуючись наказом Міністерства освіти і науки України від 14.07.2015 №762 «Про затвердження Порядку переведення учнів (вихованців) загальноосвітнього навчального закладу до наступного класу» запропонувала присутнім випустити зі школи учнів 11 класу

Виступили:

Класний керівник 11 класу Саєнко Н.П., яка доповіла про досягнення учнів у навчанні та у позакласній роботі, про активну участь та чітку позицію у громадському житті школи та сільської громади.

Вирішили:

Випустити зі школи учнів 11 класу:

1. Бородавку Станіслава Станіславовича

2. Галіцу Анжеліку Володимирівну

3. Даниленко Єлизавету Сергіївну

4. Єфремову Любов Романівну

5. Курілову Катерину Андріївну

6. Марчука ЮріяАнатолійовича

7. Ошуркевич Юлію Володимирівну

8. Скабіну Олега Вадимовича

9. Тесленка Олексія Сергійовича

Слухали:

Мироненко Л.Г., яка відповідно до «Порядку переведення учнів до наступного класу», на підставі результатів підсумкового (семестрового та річного) оцінювання знань учнів та державної підсумкової атестації випускників початкової школи запропонувала перевести учнів 1 – 8, 10 класів до наступних класів

Виступили:

Керівник шкільного методичного об’єднання вчителів початкових класів Мерінець К.О. повідомила присутнім про результати річного оцінювання учнів 2 – 4 класів та державної підсумкової атестації учнів 4 класу

Заступник директора з навчально-виховної роботи Кубракова Ю.Г. оголосила результати семестрового та річного оцінювання учнів 5 – 8, 10 класів відповідно до рівнів навчальних досягнень учнів

Вирішили:

Перевести учнів 1 – 8 та 10 класів до наступних класів:

учнів 1 класу до 2 класу:

1. Демченко Валентин

2. Кошельов Денис

3. Маринич Кристина

4. Мельнічук Мар’яна

5. Родіонова Анна

6. Рубан Лев

7. Чеботарьова Яна

учнів 2 класу до 3 класу:

1. Бараннік Ростислав

2. Вакуленко Микита

3. Ісаєв Роман

4. Марчук Юлія

5. Мироненко Мирослав

6. Переведенцев Сергій

7. Русанов Олександр

8. Синиця Олександр

9. Хмиленко Богдан

10. Шеремет Валентин

учнів 3 класу до 4 класу:

1. Крюкова Вікторія

2. Мірошниченко Діана

3. Мясниченко Артем

4. Пономарев Іван

5. Шеремет Нікіта

учнів 4 класу до 5 класу:

1. Бараннік Святослав

2. Гладун Владислав

3. Золотарьова Валентина

4. Курілова Анна

5. Михайличенко Артем

6. Плугін Дмитро

7. Рижик Євгеній

8. Старіков Іван

9. Шульга Юлія

учнів 5 класу до 6 класу:

1.Алексюк Лілія

2.Васюкова Діана

3.Власенко Володимир

4.Гладун Анна

5.Єфремова Марина

6.Кубраков Ярослав

7.Лялюк Інна

8.Мясниченко Віра

учнів 7 класу до 8 класу

1.Авакян Армен

2.Костенко Костянтин

3.Курочка Аким

4.Скалеба Вікторія

5.Тесленко Станіслав

6.Хмиленко Родіон

учнів 8 класу до 9 класу:

1. Галиця Іван

2. Діулін Дмитро

3. Кіпор Матвій

4. Печенізька Аліна

5. Пісьменний Ярослав

6. Плужник Дмитро

7. Санін Олександр

8. Старікова Віта

9. Супрун Владислав

10. Шеремет Олег

учнів 10 класу до 11 класу:

1. Войтко Віта

2. Золотарьова Тетяна

3. Плужник Андрій

4. Плужник Артем

5. Саніна Альона

6. Шульга Ірина

Голова пед.ради Л.Г.Мироненко

Секретар пед.ради Ю.Г.Кубракова

Дата останньої зміни 17 Грудня 2018